Gyakran ismétlődő kérdések
Termékelérhetőség || Rendelési folyamat || Visszaküldések és reklamációk || Szállítás || Ügyfélfiók || Utalványok || Hírlevél || Fontos fogalmak a modellsportban || e-Mobility
- Van készleten a termékből?
Az adott termék oldalán láthatja, hogy a termékből van-e raktáron. Ott tüntetjük fel a szállítási időt és az elérhető készletet. Ha a lámpa világoszöld, a termék még nincs raktáron, de hamarosan elérhető lesz (mellette találja a várható szállítási időt). Ha a lámpa szürke, a termék nincs raktáron, és nem ismerjük a pontos szállítási dátumot sem. Bizonyos termékeket nem tartunk raktáron, de ezeket a vevő kérésére berendeljük.
- Mit tehetek, ha a kívánt termék nem elérhető?
A webáruházban minden terméket megrendelhet a Kosár gombbal a szállítási dátumtól függetlenül. Ha a kívánt termékből nincs raktáron, beállíthat egy emlékeztetőt. Amint a termék beérkezik, kap tőlünk egy emlékeztető e-mailt.
![Erinnerungs-Mail Produkt lagernd]()
- Megvehetem a kívánt terméket az egyik üzletben is?
A „Termékelérhetőség” mezőben a raktár és az üzlet opciók közül választhat. Ha egy termék például Münchenben raktáron van, de Bécsben nem, azt ennek ellenére átveheti a bécsi üzletben. Ehhez a rendelésnél szállítási módként válassza az „Átvétel a bécsi üzletben” lehetőséget. Az átvétel továbbra is ingyenes.
- Mi történik a rendelés elküldése után?
A rendelés beérkezését követően azonnal kap tőlünk egy automatikus visszaigazolást e-mailben. Ez összefoglalja a megrendelés összes fontos paraméterét, valamint a kézbesítésre, az átvételre és a visszaküldésre vonatkozó lényeges információkat. Kérjük, figyelmesen olvassa el ezeket, hogy bármilyen reklamáció esetén tisztában legyen a jogaival.
- Hogyan törölhetek egy megrendelést?
Megrendelését az áruk kézhezvételétől számított 14 napon belül bármikor visszavonhatja. Kérjük, erről értesítsen minket e-mailben a ruecktritt@der-schweighofer.at címen, vagy használja az Elállási nyilatkozatot és küldje vissza a termékeket a címünkre.
- Hogyan módosíthatok egy megrendelést?
Felhívjuk figyelmét, hogy rendelések összevonására és cseréjére, illetve hasonló változtatásokra nincs mód.
A gyors és megbízható szállítás biztosítása érdekében a rendelési folyamat teljesen automatizált, és nem áll módunkban ebbe az automatikus folyamatba beavatkozni.
Ha kérdése van egyes termékek visszamondásával vagy egy részszállítási lehetőséggel kapcsolatban, forduljon az ügyfélszolgálatunkhoz.
- Meg kell adnom a telefonszámomat?
A megrendeléshez nem kell megadnia telefonszámát. Azonban segíthet vele a gyors és megbízható szolgáltatás biztosításához.
Telefonszámát csak sürgősen megválaszolandó kérdések esetén használjuk, és nem adjuk tovább harmadik félnek.
- Hogyan változtathatom meg a számlázási címemet a megrendelésnél?
Ha számlázási címe eltér a szállítási címtől, vagy új számlázási címet szeretne létrehozni, erre a „Fizetés” 2. lépésében van lehetősége. Kattintson az „Alternatív számlázási cím megadása" lehetőségre. Ekkor megnyílik a megváltozott számlázási cím megadására szolgáló űrlap.
![Rechnungsadresse ändern]()
- Ki viseli a visszaküldés költségeit?
A visszaküldés közvetlen költségeit Ön viseli. A reklamációs folyamat további részleteit a Visszaküldések menüpontban találja.
- Mire kell ügyelnem egy visszaküldésnél vagy cserénél?
Kérjük, minden visszaküldést írásban jelezzen. Ehhez használhatja a mellékelt Visszaküldési űrlapot, de ez nem kötelező. A visszaküldés vagy cserejog érvényesítéséhez, kérjük, gondosan csomagolja be a postázni kívánt termékeket. A visszaküldéshez szükséges összes lépést megtalálja a Visszaküldések menüpontban.
- Hogyan kapom vissza a pénzemet?
Az elállási jog gyakorlása esetén a teljes vételárat a fizetés során használt fizetési móddal kapja vissza, amennyiben nem kér ettől eltérő fizetési módot. Ha másik fizetési módot igényel, kérelmét küldje el a buchhaltung@der-schweighofer.at e-mail-címre.
- Mit tegyek, ha a rendelésemet sérült csomagolásban szállítják ki?
A nyilvánvalóan a szállítás során keletkezett sérülést azonnal jelezze a szállítónak, vagy tagadja meg a csomag átvételét. Egy szállítási kárra vonatkozó reklamációt ennél később nem áll módunkban elfogadni.
- Mit a teendő, ha egy termék hibás?
Írásban jelezze nekünk a reklamation@der-schweighofer.at e-mail-címen a hiba részletes leírásával, illetve mellékeljen fényképeket.
Csak akkor küldje vissza a terméket, miután megállapítottuk, vagy a gyártó úgy döntött, hogy a termék hibás és javítható. Ez a folyamat segít Önnek elkerülni a felesleges postázást és postaköltségeket, ha nem áll fenn termékhiba.
További részleteket és lépéseket a Visszaküldések menüpontban talál.
- Mely országokba szállítunk?
Alapvetően a világ minden országába szállítunk.
A szállítási költségek és módok országonként változnak. A szállítási feltételekkel kapcsolatos összes információ megtalálható a Szállítás menüpontban.
- Hogyan választhatok a részszállítás és a teljes szállítás között?
Ha a megrendelt termékek egy része még nem elérhető, lehetőség nyílik részszállításra. Ha a raktáron lévő termékekre azonnal igényt tart, kérjük, közölje velünk e-mailben vagy telefonon. A rendelése megvizsgálását követően tudatjuk Önnel, hogy felajánlhatunk-e egy ingyenes részszállítást.
- Miért küldik a rendelésemet több csomagban?
Ha rendelése csak részben tartalmaz azonnal szállítható termékeket, bizonyos esetekben a raktáron lévő áruk azonnali kiküldése mellett döntünk, és a többi terméket csak a beérkezésük után szállítjuk ki.
Ezt ingyenes szolgáltatásként kínáljuk ügyfeleinknek és ez esetben nem merülnek fel extra szállítási költségek.
Ha ragaszkodik a teljes kiszállításhoz, jelezze a rendelési folyamat során.
- Milyen előnyei vannak egy ügyfélfióknak?
Biztonság: adata jelszóval vannak védve. Csak Önnek van hozzáférése.
Címek tárolása: a választott szállítási és számlázási címeket azonnal elmentjük, amint őket egy rendelésnél felhasználja vagy ügyfélfiókjában megadja. Ezeket így egy új megrendelésnél már nem kell újból kitöltenie.
Megrendelések áttekintése: minden rendelésének és számlájának állapotát megtekintheti a profiljában.
Adatok módosítása: személyes adatait és címeit bármikor megváltoztathatja vagy frissítheti.
![Mein-Profil.png]()
- Szükségem van ügyfélfiókra egy megrendeléshez?
Nem, tőlünk regisztráció nélkül is rendelhet. Csak tegye a megvásárolni kívánt termékeket a kosárba. Amikor a „Fizetés” menüpontra kattint, válassza a „Megrendelés vendégként" lehetőséget.
Ekkor az adatait, például nevét, címét, e-mail-címét, a kívánt fizetési és szállítási módot nem menti el ügyfélfiókként, hanem egyszeri rendeléshez használja fel.
![gastbestellung.png]()
- Hogyan módosíthatom az e-mail-címemet?
E-mail-címét saját maga frissítheti. Erre küldjük a megrendelés- és fizetés-visszaigazolásokat, és ezzel tud ügyfélfiókjába belépni.
![Email-aendern.png]()
Utalványok
- Meddig érvényes az utalványom?
Kétféle utalványt különböztetünk meg: az utalványokat és a promóciós utalványokat/kódokat.
Az utalványaink bármikor beválthatók. Nem vonatkoznak rájuk speciális feltételek, és webáruházunkban vagy az üzleteinkben válthatók be. Természetesen egyszerre több utalványt is kombinálhat egymással.
A promóciós utalványokra/kódokra bizonyos feltételek vonatkoznak, és beváltásuk feltétele, hogy ezeknek megfeleljenek. Ez a következő paramétereket érintheti: a megrendelés dátuma, a kosár értéke, más utalványokkal vagy termékekkel kapcsolatos kombinálhatóság, egy adott termékre vagy termékcsoportra való érvényesség, stb.
A promóciós utalványok érvényesítésének előfeltétele, hogy online megrendelésnél jelezzék a beváltásukat a megadott mezőben (a kód beváltásának módját lásd alább). Telefonon vagy az üzletekben ezek az utalványok nem válthatók be, és kizárólag online vásárlóink számára tartjuk fenn őket.
- Hogyan válthatok be egy utalványt?
Utalványát a rendelési folyamat Fizetés lépésében válthatja be. A mező a „Fizetési mód” 2. lépésében található:
![Utalvány beváltása]()
Ha az utalványt nem ismeri fel a rendszer, annak oka, hogy a kódot hibásan adta meg vagy a fenti feltételek valamelyikének nem teljesülése miatt az utalvány érvénytelen. Ha probléma merül fel az utalványkóddal, forduljon hozzánk a +43 3462 2541 100 telefonszámon.
Hírlevél
- Milyen tartalmakat kínál a Modellsport Schweighofer híreleve?
- A modellsport, a drónvilág és az e-mobility újdonságai.
- Az összes ismert gyártó és márka legújabb termékei.
- Akciók és kiárusítások – a hírlevélre feliratkozók erről mindig elsőként értesülnek.
- Utalványok kizárólag a hírlevélre feliratkozók számára.
- Minden az aktuális nyereményjátékokról és rendezvényekről
- Újonnan bemutatott termékek, innovációk és trendek.
- Hogyan tudok feliratkozni a hírlevélre?
A hírlevélre itt iratkozhat fel. Kérjük, a közvetlenül a regisztráció után kapott e-mailben erősítse meg feliratkozási szándékát. A regisztráció ezzel befejeződik, és a hírlevélből rendszeresen értesülni fog minden újdonságról és akcióról.
![Newsletter anmelden]()
- A modellsport fontos fogalmai és rövidítései Hogyan tudok leiratkozni?
A hírlevélről bármikor leiratkozhat. Az erre szolgáló linket a hírlevél végén találja.
A modellsport fontos fogalmai és rövidítései
A különböző gyártói szemléletek miatt megkísérlünk egy számunkra egységes fogalmi rendszert bevezetni az egyes RC termékek elemeinek megnevezéséhez. Ez a leírás nem feltétlenül felel meg a gyártók weboldalain szereplő meghatározásoknak, mivel azokhoz gyakran különböző megközelítéseket alkalmaznak. Nálunk egy termék csak akkor kerül az ARTF (Almost-Ready-to-Fly - majdnem repülésre kész) kategóriába, ha rendelkezik egy beépített vagy mellékelt meghajtóval és/vagy szervóval.
A csomag tartalma járműmodelleknél
- Kit (készlet)
modell igazi modellezők számára. A modellt először a szállított alkatrészekből össze kell szerelni. A csomag nem tartalmaz elektronikai elemeket, például motort, vezérlőt, távirányítót, stb.
- ARR (Almost Ready to Run – majdnem menetkész)
A modell teljesen össze van szerelve. Tartalmazza a motort, nem tartalmaz távirányítót/vevőt és akkumulátort.
- BND (Bind and Drive)
A Horizon speciális jelölése Hasonló az ARR modellekhez, de tartalmaz egy Spektrum vevőt. Nem tartalmaz távirányítót és akkumulátort.
- RTR (Ready to Run - menetkész)
Ez a modell menetkész, tartalmazza az elektronikát, de gyakran egy töltővel rendelkező akkumulátort is. Az egyetlen dolog, amit a legtöbb esetben még be kell hozzá szerezni az adóhoz vagy (belső égésű motor esetén) az üzemanyaghoz szükséges elemek.
- 100 % RTR (Ready to Run – menetkész)
A Tamiya/Carson márkák speciális jelölése. A csomag mindent tartalmaz, ami az induláshoz szükséges: teljesen összeszerelt modell távirányítóval, akkumulátorral, töltővel, a jeladóhoz szükséges elemekkel. A Carson/Tamiya „RTR” jelölésű modelljei rendelkeznek távirányítóval, de nem tartalmaznak akkumulátort vagy töltőt.
A csomag tartalma repülőmodelleknél
- Kit (készlet)
modell igazi modellezők számára. Az előregyártott faelemek többnyire stancoltak és lézerezettek. A lényeg maga az építés, a modellelemek saját kezű összeszerelése.
- ARC (Almost Ready to Cover)
A szárnyak, a törzs és a farok felülete nincs bevonva vagy festetlen.
- ARC-KIT (Almost Ready To Cover)
Hasonló az ARC jelölésű modellekhez Bizonyos esetekben még további szerelésre van szükség pl. a bordáknál, stb.
- ARF-KIT (Almost Ready To Cover készlet)
egy előre gyártott készlet, amelynél a felületek majdnem készen vannak. A felületek borítással rendelkeznek vagy lakkozva vannak, a törzs festett vagy lakkozott. Néhány szerelést, mint a bordák beépítését, még el kell végezni. Ilyenek például a teljesen bevont szárnyakkal, befestett törzzsel kapható modellek, amelyeknél az összes bordát és hasonló elemeket saját kezűleg kell beszerelni.
- ARF (Almost Ready Fly – majdnem repülésre kész)
egy majdnem teljesen összeszerelt modell, ahol már csak apróbb ragasztási és szerelési munkákat kell elvégezni, ill. be kell építeni az RC-t és a meghajtót.
- ARTF (Almost Ready To Fly)
egy ARF-modell beépített vagy mellékelt meghajtóval és/vagy szervóval.
- RTF (Ready To Fly – repülésre kész)
egy ARTF-modell beépített meghajtóval, szervóval, vevővel és távirányítóval. RTF-készleteink többsége a meghajtó akkumulátorát és a töltőt is tartalmazza. A modell azonnal repülésre kész.
- A Horizon Hobby termékek speciális megnevezései
- BNF (Bind-N-Fly):
Beépített motorral, vezérlővel, vevővel és szervóval rendelkező modellek, általában egy akkumulátorral és töltővel. Szükség van hozzá egy Spektrum távirányítóra (külön kapható).
- BNF Basic (Bind-N-Fly Basic):
Ugyanazzal a felszereltséggel rendelkezik, mint a BNF, de akkumulátor és töltő nélkül.
- PNP (Plug-N-Play):
Beépített motorral, vezérlővel és szervóval rendelkező modell. Szükség van még hozzá egy vevőre, távirányítóra, akkumulátorra és töltőre.
- A Graupner termékek speciális megnevezései: RFH (Ready for HoTT)
Ezek a Graupner modellek repülésre készek, és meghajtóval, sebességszabályozóval, szervóval, akkumulátorral és HoTT-vevővel rendelkeznek. A HoTT-távirányítóval végzett BIND folyamat után a modell készen áll a repülésre.
Mode 1–4
A modellezéshez használt távirányítókat olykor különböző Mode-kiosztásokkal (Stick Mode) szállítják. Ezek számos távirányítón megváltoztathatók. A legnépszerűbb a Mode 2, mert itt a gáz (ill. a motor fordulatszáma vagy pitch) a bal oldali karon van, és jobb kézzel vezérelhető. Összesen 4 különböző adóbeállítás létezik. A gáz- vagy motorfordulatszám-funkció (a helikopternél pitch) egy nem önsemlegesítő karral vezérelhető.
A funkciók nevei összehasonlítva
Modellrepülő |
Modellhelikopter |
Gáz (motorfordulatszám) | Pitch |
Aileron | Roll |
Magassági kormány | Nick |
Oldalkormány | Heck (Gear) |
Az elektromos rollerek és az egy vagy a kétkerekű elektromos gördeszkák használatát az egyes országokban eltérő módon szabályozzák. Minden felhasználó köteles betartani a vonatkozó rendeleteket és jogszabályokat.
1) Ausztria
a. e-Scooter
i. Az elektromos rollereket 25 km/h tervezett sebességig elektromos kerékpároknak kell tekinteni. Így ezeket minden 12. életévét, vagy kerékpár-jogosítvánnyal 10. életévét betöltött személy használhatja mind az utcán, mind pedig a kerékpárutakon.
ii. Az elektromos rollerekre 25 km/h-t meghaladó tervezett sebesség esetén ugyanazok a jogszabályok vonatkoznak, mint a mopedekre. A nálunk kapható E-Twow Booster S2, Booster S2 Plus Samsung és Booster V elektromos rollerek csak magánterületen használhatók.
b. Onewheel/twinwheel
Ausztriában ezek a termékek – amennyiben tervezett sebességük nem éri el a 25 km/h-t –, sem biztosítás-, sem pedig engedélykötelesek, és a közúti forgalomban jogilag a kerékpárral egyenértékűek. Ennek megfelelően, a kerékpárutakon használandók, amikor azok elérhetők. A onewheel/twinwheel járműveket minden 12. életévét, illetve. kerékpár-jogosítvánnyal 10. életévét betöltött személy vezetheti. Ugyanazok a védőfelszereléssel kapcsolatos előírások vonatkoznak rájuk, mint a kerékpárokra.
Az osztrák közúti forgalomban a térdkormány használata nem megengedett.
c. Elektromos gördeszka
i. Ugyanazt a jogi státusz feltételezhető, mint az 1b) pontban.
2) Jogi helyzet Németországban
a. e-Scooter
i. Jelenleg minden elektromos rollerekre vonatkozik, hogy közúti forgalomban nem engedélyezettek, így csak magánterületen használhatók. A jogszabály be nem tartása büntethető, és Flensburgban pontlevonást von maga után.
ii. Ez nem vonatkozik a rendszámmal ellátott elektromos rollerekre (= közúti forgalomban engedélyezettek, mint a mopedek)
Németországban betartandó előírások:
1. Rendszámtáblatartó
2. Első és hátsó fékek
3. Világítás plusz féklámpa
4. Két külső visszapillantó tükör
5. Csengő vagy kürt
b. Onewheel/twinwheel
i. Ugyanazok az előírások alkalmazandók, mint az elektromos rollerek esetében
c. Elektromos gördeszka
i. Ugyanazok az előírások alkalmazandók, mint az elektromos rollerek esetében
d. Németországban jelenleg a hatályos jogszabály módosításán dolgoznak.
3) más országok, Ausztrián és Németországon kívül
Kérjük, vegye figyelembe az alkalmazandó jogszabályokat.
Az itt feltüntetett információkért nem vállalunk felelősséget, a vonatkozó jogszabályok változhatnak (01.01.2021)