Wähle dein Land
und deine Sprache

GYIK

Gyakran ismétlődő kérdések

Termékelérhetőség || Rendelési folyamat || Visszaküldések és reklamációk || Szállítás || Ügyfélfiók || Utalványok || Hírlevél || Fontos fogalmak a modellsportban || e-Mobility



Termékelérhetőség

  1. Van készleten a termékből?
    Az adott termék oldalán láthatja, hogy a termékből van-e raktáron. Ott tüntetjük fel a szállítási időt és az elérhető készletet. Ha a lámpa világoszöld, a termék még nincs raktáron, de hamarosan elérhető lesz (mellette találja a várható szállítási időt). Ha a lámpa szürke, a termék nincs raktáron, és nem ismerjük a pontos szállítási dátumot sem. Bizonyos termékeket nem tartunk raktáron, de ezeket a vevő kérésére berendeljük.

  2. Mit tehetek, ha a kívánt termék nem elérhető?
    A webáruházban minden terméket megrendelhet a Kosár gombbal a szállítási dátumtól függetlenül. Ha a kívánt termékből nincs raktáron, beállíthat egy emlékeztetőt. Amint a termék beérkezik, kap tőlünk egy emlékeztető e-mailt.
    Erinnerungs-Mail Produkt lagernd

  3. Megvehetem a kívánt terméket az egyik üzletben is?
    A „Termékelérhetőség” mezőben a raktár és az üzlet opciók közül választhat. Ha egy termék például Münchenben raktáron van, de Bécsben nem, azt ennek ellenére átveheti a bécsi üzletben. Ehhez a rendelésnél szállítási módként válassza az „Átvétel a bécsi üzletben” lehetőséget. Az átvétel továbbra is ingyenes.


Rendelési folyamat

  1. Mi történik a rendelés elküldése után?
    A rendelés beérkezését követően azonnal kap tőlünk egy automatikus visszaigazolást e-mailben. Ez összefoglalja a megrendelés összes fontos paraméterét, valamint a kézbesítésre, az átvételre és a visszaküldésre vonatkozó lényeges információkat. Kérjük, figyelmesen olvassa el ezeket, hogy bármilyen reklamáció esetén tisztában legyen a jogaival.
  2. Hogyan törölhetek egy megrendelést?
    Megrendelését az áruk kézhezvételétől számított 14 napon belül bármikor visszavonhatja. Kérjük, erről értesítsen minket e-mailben a ruecktritt@der-schweighofer.at címen, vagy használja az Elállási nyilatkozatot és küldje vissza a termékeket a címünkre.
  3. Hogyan módosíthatok egy megrendelést?
    Felhívjuk figyelmét, hogy rendelések összevonására és cseréjére, illetve hasonló változtatásokra nincs mód.
    A gyors és megbízható szállítás biztosítása érdekében a rendelési folyamat teljesen automatizált, és nem áll módunkban ebbe az automatikus folyamatba beavatkozni.
    Ha kérdése van egyes termékek visszamondásával vagy egy részszállítási lehetőséggel kapcsolatban, forduljon az ügyfélszolgálatunkhoz.
  4. Meg kell adnom a telefonszámomat?
    A megrendeléshez nem kell megadnia telefonszámát. Azonban segíthet vele a gyors és megbízható szolgáltatás biztosításához.
    Telefonszámát csak sürgősen megválaszolandó kérdések esetén használjuk, és nem adjuk tovább harmadik félnek.
  5. Hogyan változtathatom meg a számlázási címemet a megrendelésnél?
    Ha számlázási címe eltér a szállítási címtől, vagy új számlázási címet szeretne létrehozni, erre a „Fizetés” 2. lépésében van lehetősége. Kattintson az „Alternatív számlázási cím megadása" lehetőségre. Ekkor megnyílik a megváltozott számlázási cím megadására szolgáló űrlap.

    Rechnungsadresse ändern

Visszaküldés és reklamáció

  1. Ki viseli a visszaküldés költségeit?
    A visszaküldés közvetlen költségeit Ön viseli. A reklamációs folyamat további részleteit a Visszaküldések menüpontban találja.
  2. Mire kell ügyelnem egy visszaküldésnél vagy cserénél?
    Kérjük, minden visszaküldést írásban jelezzen. Ehhez használhatja a mellékelt Visszaküldési űrlapot, de ez nem kötelező. A visszaküldés vagy cserejog érvényesítéséhez, kérjük, gondosan csomagolja be a postázni kívánt termékeket. A visszaküldéshez szükséges összes lépést megtalálja a Visszaküldések menüpontban.
  3. Hogyan kapom vissza a pénzemet?
    Az elállási jog gyakorlása esetén a teljes vételárat a fizetés során használt fizetési móddal kapja vissza, amennyiben nem kér ettől eltérő fizetési módot. Ha másik fizetési módot igényel, kérelmét küldje el a buchhaltung@der-schweighofer.at e-mail-címre.
  4. Mit tegyek, ha a rendelésemet sérült csomagolásban szállítják ki?
    A nyilvánvalóan a szállítás során keletkezett sérülést azonnal jelezze a szállítónak, vagy tagadja meg a csomag átvételét. Egy szállítási kárra vonatkozó reklamációt ennél később nem áll módunkban elfogadni.
  5. Mit a teendő, ha egy termék hibás?
    Írásban jelezze nekünk a reklamation@der-schweighofer.at e-mail-címen a hiba részletes leírásával, illetve mellékeljen fényképeket.
    Csak akkor küldje vissza a terméket, miután megállapítottuk, vagy a gyártó úgy döntött, hogy a termék hibás és javítható. Ez a folyamat segít Önnek elkerülni a felesleges postázást és postaköltségeket, ha nem áll fenn termékhiba.
    További részleteket és lépéseket a Visszaküldések menüpontban talál.

Szállítás

  1. Mely országokba szállítunk?
    Alapvetően a világ minden országába szállítunk.
    A szállítási költségek és módok országonként változnak. A szállítási feltételekkel kapcsolatos összes információ megtalálható a Szállítás menüpontban.
  2. Hogyan választhatok a részszállítás és a teljes szállítás között?
    Ha a megrendelt termékek egy része még nem elérhető, lehetőség nyílik részszállításra. Ha a raktáron lévő termékekre azonnal igényt tart, kérjük, közölje velünk e-mailben vagy telefonon. A rendelése megvizsgálását követően tudatjuk Önnel, hogy felajánlhatunk-e egy ingyenes részszállítást.
  3. Miért küldik a rendelésemet több csomagban?
    Ha rendelése csak részben tartalmaz azonnal szállítható termékeket, bizonyos esetekben a raktáron lévő áruk azonnali kiküldése mellett döntünk, és a többi terméket csak a beérkezésük után szállítjuk ki.
    Ezt ingyenes szolgáltatásként kínáljuk ügyfeleinknek és ez esetben nem merülnek fel extra szállítási költségek.
    Ha ragaszkodik a teljes kiszállításhoz, jelezze a rendelési folyamat során.

Ügyfélfiók

  1. Milyen előnyei vannak egy ügyfélfióknak?
    Biztonság: adata jelszóval vannak védve. Csak Önnek van hozzáférése.
    Címek tárolása: a választott szállítási és számlázási címeket azonnal elmentjük, amint őket egy rendelésnél felhasználja vagy ügyfélfiókjában megadja. Ezeket így egy új megrendelésnél már nem kell újból kitöltenie.
    Megrendelések áttekintése: minden rendelésének és számlájának állapotát megtekintheti a profiljában.
    Adatok módosítása: személyes adatait és címeit bármikor megváltoztathatja vagy frissítheti.
    Mein-Profil.png
  2. Szükségem van ügyfélfiókra egy megrendeléshez?
    Nem, tőlünk regisztráció nélkül is rendelhet. Csak tegye a megvásárolni kívánt termékeket a kosárba. Amikor a „Fizetés” menüpontra kattint, válassza a „Megrendelés vendégként" lehetőséget.
    Ekkor az adatait, például nevét, címét, e-mail-címét, a kívánt fizetési és szállítási módot nem menti el ügyfélfiókként, hanem egyszeri rendeléshez használja fel.
    gastbestellung.png
  3. Hogyan módosíthatom az e-mail-címemet?
    E-mail-címét saját maga frissítheti. Erre küldjük a megrendelés- és fizetés-visszaigazolásokat, és ezzel tud ügyfélfiókjába belépni.
    Email-aendern.png

 


Utalványok

  1. Meddig érvényes az utalványom?
    Kétféle utalványt különböztetünk meg: az utalványokat és a promóciós utalványokat/kódokat.
    Az utalványaink bármikor beválthatók. Nem vonatkoznak rájuk speciális feltételek, és webáruházunkban vagy az üzleteinkben válthatók be. Természetesen egyszerre több utalványt is kombinálhat egymással.
    A promóciós utalványokra/kódokra bizonyos feltételek vonatkoznak, és beváltásuk feltétele, hogy ezeknek megfeleljenek. Ez a következő paramétereket érintheti: a megrendelés dátuma, a kosár értéke, más utalványokkal vagy termékekkel kapcsolatos kombinálhatóság, egy adott termékre vagy termékcsoportra való érvényesség, stb.
    A promóciós utalványok érvényesítésének előfeltétele, hogy online megrendelésnél jelezzék a beváltásukat a megadott mezőben (a kód beváltásának módját lásd alább). Telefonon vagy az üzletekben ezek az utalványok nem válthatók be, és kizárólag online vásárlóink számára tartjuk fenn őket.
  2. Hogyan válthatok be egy utalványt?
    Utalványát a rendelési folyamat Fizetés lépésében válthatja be. A mező a „Fizetési mód” 2. lépésében található:
    Utalvány beváltása


    Ha az utalványt nem ismeri fel a rendszer, annak oka, hogy a kódot hibásan adta meg vagy a fenti feltételek valamelyikének nem teljesülése miatt az utalvány érvénytelen. Ha probléma merül fel az utalványkóddal, forduljon hozzánk a +43 3462 2541 100 telefonszámon.

 

Hírlevél

  1. Milyen tartalmakat kínál a Modellsport Schweighofer híreleve?
    • A modellsport, a drónvilág és az e-mobility újdonságai.
    • Az összes ismert gyártó és márka legújabb termékei.
    • Akciók és kiárusítások – a hírlevélre feliratkozók erről mindig elsőként értesülnek.
    • Utalványok kizárólag a hírlevélre feliratkozók számára.
    • Minden az aktuális nyereményjátékokról és rendezvényekről
    • Újonnan bemutatott termékek, innovációk és trendek.
  2. Hogyan tudok feliratkozni a hírlevélre?
    A hírlevélre itt iratkozhat fel. Kérjük, a közvetlenül a regisztráció után kapott e-mailben erősítse meg feliratkozási szándékát. A regisztráció ezzel befejeződik, és a hírlevélből rendszeresen értesülni fog minden újdonságról és akcióról.
    Newsletter anmelden
  3. A modellsport fontos fogalmai és rövidítései Hogyan tudok leiratkozni?
    A hírlevélről bármikor leiratkozhat. Az erre szolgáló linket a hírlevél végén találja.
    Leiratkozás a hírlevelről

A modellsport fontos fogalmai és rövidítései

A különböző gyártói szemléletek miatt megkísérlünk egy számunkra egységes fogalmi rendszert bevezetni az egyes RC termékek elemeinek megnevezéséhez. Ez a leírás nem feltétlenül felel meg a gyártók weboldalain szereplő meghatározásoknak, mivel azokhoz gyakran különböző megközelítéseket alkalmaznak. Nálunk egy termék csak akkor kerül az ARTF (Almost-Ready-to-Fly - majdnem repülésre kész) kategóriába, ha rendelkezik egy beépített vagy mellékelt meghajtóval és/vagy szervóval.

A csomag tartalma járműmodelleknél

  1. Kit (készlet)
    modell igazi modellezők számára. A modellt először a szállított alkatrészekből össze kell szerelni. A csomag nem tartalmaz elektronikai elemeket, például motort, vezérlőt, távirányítót, stb.
  2. ARR (Almost Ready to Run – majdnem menetkész)
    A modell teljesen össze van szerelve. Tartalmazza a motort, nem tartalmaz távirányítót/vevőt és akkumulátort.
  3. BND (Bind and Drive)
    A Horizon speciális jelölése Hasonló az ARR modellekhez, de tartalmaz egy Spektrum vevőt. Nem tartalmaz távirányítót és akkumulátort.
  4. RTR (Ready to Run - menetkész)
    Ez a modell menetkész, tartalmazza az elektronikát, de gyakran egy töltővel rendelkező akkumulátort is. Az egyetlen dolog, amit a legtöbb esetben még be kell hozzá szerezni az adóhoz vagy (belső égésű motor esetén) az üzemanyaghoz szükséges elemek.
  5. 100 % RTR (Ready to Run – menetkész)
    A Tamiya/Carson márkák speciális jelölése. A csomag mindent tartalmaz, ami az induláshoz szükséges: teljesen összeszerelt modell távirányítóval, akkumulátorral, töltővel, a jeladóhoz szükséges elemekkel. A Carson/Tamiya „RTR” jelölésű modelljei rendelkeznek távirányítóval, de nem tartalmaznak akkumulátort vagy töltőt.

A csomag tartalma repülőmodelleknél

  1. Kit (készlet)
    modell igazi modellezők számára. Az előregyártott faelemek többnyire stancoltak és lézerezettek. A lényeg maga az építés, a modellelemek saját kezű összeszerelése.
  2. ARC (Almost Ready to Cover)
    A szárnyak, a törzs és a farok felülete nincs bevonva vagy festetlen.
  3. ARC-KIT (Almost Ready To Cover)
    Hasonló az ARC jelölésű modellekhez Bizonyos esetekben még további szerelésre van szükség pl. a bordáknál, stb.
  4. ARF-KIT (Almost Ready To Cover készlet)
    egy előre gyártott készlet, amelynél a felületek majdnem készen vannak. A felületek borítással rendelkeznek vagy lakkozva vannak, a törzs festett vagy lakkozott. Néhány szerelést, mint a bordák beépítését, még el kell végezni. Ilyenek például a teljesen bevont szárnyakkal, befestett törzzsel kapható modellek, amelyeknél az összes bordát és hasonló elemeket saját kezűleg kell beszerelni.
  5. ARF (Almost Ready Fly – majdnem repülésre kész)
    egy majdnem teljesen összeszerelt modell, ahol már csak apróbb ragasztási és szerelési munkákat kell elvégezni, ill. be kell építeni az RC-t és a meghajtót.
  6. ARTF (Almost Ready To Fly)
    egy ARF-modell beépített vagy mellékelt meghajtóval és/vagy szervóval.
  7. RTF (Ready To Fly – repülésre kész)
    egy ARTF-modell beépített meghajtóval, szervóval, vevővel és távirányítóval. RTF-készleteink többsége a meghajtó akkumulátorát és a töltőt is tartalmazza. A modell azonnal repülésre kész.
  8. A Horizon Hobby termékek speciális megnevezései
    1. BNF (Bind-N-Fly):
      Beépített motorral, vezérlővel, vevővel és szervóval rendelkező modellek, általában egy akkumulátorral és töltővel. Szükség van hozzá egy Spektrum távirányítóra (külön kapható).
    2. BNF Basic (Bind-N-Fly Basic):
      Ugyanazzal a felszereltséggel rendelkezik, mint a BNF, de akkumulátor és töltő nélkül.
    3. PNP (Plug-N-Play):
      Beépített motorral, vezérlővel és szervóval rendelkező modell. Szükség van még hozzá egy vevőre, távirányítóra, akkumulátorra és töltőre.
  9. A Graupner termékek speciális megnevezései: RFH (Ready for HoTT)
    Ezek a Graupner modellek repülésre készek, és meghajtóval, sebességszabályozóval, szervóval, akkumulátorral és HoTT-vevővel rendelkeznek. A HoTT-távirányítóval végzett BIND folyamat után a modell készen áll a repülésre.

Mode 1–4


A modellezéshez használt távirányítókat olykor különböző Mode-kiosztásokkal (Stick Mode) szállítják. Ezek számos távirányítón megváltoztathatók. A legnépszerűbb a Mode 2, mert itt a gáz (ill. a motor fordulatszáma vagy pitch) a bal oldali karon van, és jobb kézzel vezérelhető. Összesen 4 különböző adóbeállítás létezik. A gáz- vagy motorfordulatszám-funkció (a helikopternél pitch) egy nem önsemlegesítő karral vezérelhető.

Mode 1 bis 4 erklärt



A funkciók nevei összehasonlítva

Modellrepülő Modellhelikopter
Gáz (motorfordulatszám) Pitch
Aileron Roll
Magassági kormány Nick
Oldalkormány Heck (Gear)



Információ az eMobility eszközök használatáról

 

Az elektromos rollerek és az egy vagy a kétkerekű elektromos gördeszkák használatát az egyes országokban eltérő módon szabályozzák. Minden felhasználó köteles betartani a vonatkozó rendeleteket és jogszabályokat.

1) Ausztria

a. e-Scooter

i. Az elektromos rollereket 25 km/h tervezett sebességig elektromos kerékpároknak kell tekinteni. Így ezeket minden 12. életévét, vagy kerékpár-jogosítvánnyal 10. életévét betöltött személy használhatja mind az utcán, mind pedig a kerékpárutakon.

ii. Az elektromos rollerekre 25 km/h-t meghaladó tervezett sebesség esetén ugyanazok a jogszabályok vonatkoznak, mint a mopedekre. A nálunk kapható E-Twow Booster S2, Booster S2 Plus Samsung és Booster V elektromos rollerek csak magánterületen használhatók.

b. Onewheel/twinwheel

Ausztriában ezek a termékek – amennyiben tervezett sebességük nem éri el a 25 km/h-t –, sem biztosítás-, sem pedig engedélykötelesek, és a közúti forgalomban jogilag a kerékpárral egyenértékűek. Ennek megfelelően, a kerékpárutakon használandók, amikor azok elérhetők. A onewheel/twinwheel járműveket minden 12. életévét, illetve. kerékpár-jogosítvánnyal 10. életévét betöltött személy vezetheti. Ugyanazok a védőfelszereléssel kapcsolatos előírások vonatkoznak rájuk, mint a kerékpárokra.
Az osztrák közúti forgalomban a térdkormány használata nem megengedett.

c. Elektromos gördeszka

i. Ugyanazt a jogi státusz feltételezhető, mint az 1b) pontban.


2) Jogi helyzet Németországban

a. e-Scooter

i. Jelenleg minden elektromos rollerekre vonatkozik, hogy közúti forgalomban nem engedélyezettek, így csak magánterületen használhatók. A jogszabály be nem tartása büntethető, és Flensburgban pontlevonást von maga után.

ii. Ez nem vonatkozik a rendszámmal ellátott elektromos rollerekre (= közúti forgalomban engedélyezettek, mint a mopedek)

Németországban betartandó előírások:

1. Rendszámtáblatartó
2. Első és hátsó fékek
3. Világítás plusz féklámpa
4. Két külső visszapillantó tükör
5. Csengő vagy kürt

b. Onewheel/twinwheel

i. Ugyanazok az előírások alkalmazandók, mint az elektromos rollerek esetében

c. Elektromos gördeszka

i. Ugyanazok az előírások alkalmazandók, mint az elektromos rollerek esetében

d. Németországban jelenleg a hatályos jogszabály módosításán dolgoznak.


3) más országok, Ausztrián és Németországon kívül

Kérjük, vegye figyelembe az alkalmazandó jogszabályokat.



Az itt feltüntetett információkért nem vállalunk felelősséget, a vonatkozó jogszabályok változhatnak (01.01.2021)

 

 

 

 

 

Szolgáltatásaink
Ingyenes szállítás
*Ingyenes szállítás Ausztriába
Kiszállítás világszerte
Kiszállítás világszerte
Minőségi szolgáltatás
Minőségi szolgáltatás
Üzletek Deutschlandsbergben és Bécsben
Üzletek Deutschlandsbergben és Bécsben
Többt mint 100.000 termék
Több mint 150,000 termék